Thursday, January 22, 2009

SELAMILAH PENDERITAAN RAKYAT PALESTIN


Assalamualaikum wbt....

Sebenarnya aku nak berkongsi tentang sebuah buku yang menceritakan pengalaman jadi volunteer di Palestin. Buku nih aku terjumpa masa nak beli kitab untuk mak aku kat kedai buku di Jalan TAR (lupa la nama kedai tu). Aku pun terus beli dan baca bila aku balik ke rumah. Bagi pendapat aku korang patut beli dan baca buku nih sangat..sangat. Junior aku cakap jualan buku nih pun akan disumbangkan untuk Palestin.
Walaupun dan cetak kali ketiga, tapi segala penerangan serta event yang diterangkan macam yang sedang berlaku sekarang nih. Tak dapat la aku nak describe sebak betul rasanya. Sebagai manusia dan seorang Islam aku hanya dapat lihat dari tv je, selain doa ini je lah yang dapat aku sumbangkan. Nak jadi volunteer skill apa la yang aku ada..skill nak balut bandage pun tak lepas!!! Dengar mercun pun kecut ni kan lagi roket dgn bom. Emm.. apa pulak sumbangan korang untuk Palestin???
Kat sini aku sertakan tajuk, author dan publisher buku nih. Sapa yang dah baca buku nih, bacalah lagi. Bagi yang tak penah tu rugi korang tak beli at least kita bantu dengan cara ni. Sekian..

Title: From Beirut to Jerusalem
Author by: Dr Ang Swee Chai
Publisher: The Other Press, Kuala Lumpur.

No comments: